توت فرنگی کردستان 1725 871 0918

مشاوره تخصصی کشت خاکی و هیدروپونیک-فروش نشاء توت فرنگی - ریشه لخت - گلدانی -

مشخصات مهمترین ارقام توت فرنگی موجود در کشور

پاروس (Paros): رقمی است روز کوتاه که توسط پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در سال 1998 به عنوان یک رقم تجاری معرفی شده است. میوه‌های آن بزرگ مخروطی با رنگ قرمز روشن متمایل به نارنجی می‌باشند. نسبتاً میان رس بوده و عملکرد بسیار خوبی در مقایسه با سایر ارقام موجود دارد. این رقم در شرایط گلخانه‌ای بسیار موفق عمل نموده و در شرایط مناسب گلخانه‌ای دوره برداشت آن به حدود شش ماه می‌رسد. این رقم در سال 1383 از کشور ایتالیا وارد استان کردستان گردید و در حال حاضر همراه رقم کویین الیزا از مهم‌ترین ارقام کشت شده در استان کردستان به شمار می‌رود.

کوئین الیزا (Queen Elisa): یک رقم روز کوته است که در سال 1998 در کشور ایتالیا اصلاح شده است. میوه‌های آن بسیار درشت، سفت، با رنگ قرمز کم رنگ، مخروطی شانه دار با نوک نسبتاً باریک می‌باشند که در زمان رسیدن میوه‌ها نوک باریک آن معمولاً سفید رنگ باقی می‌ماند. ماندگاری نسبتاً بالایی دارد و از ارقام بسیار خوش مزه به شمار می‌رود. این رقم در سال 1383 از کشور ایتالیا وارد استان کردستان گردید و در حال حاضر همراه رقم پاروس از مهم‌ترین ارقام کشت شده در استان کردستان به شمار می‌رود.

رقم کامارزا (Camarosa): از ارقام روز کوتاه است که در سال 1992 توسط پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا معرفی گردید، از ارقام مشهور و مهم دنیا می‌باشد، دارای میوه‌های بزرگ، نسبتاً کشیده و سفت با عملکرد بالا است. برای مصارف تازه خوری و فر آوری کشت و کار می‌شود، در مناطق نیمه گرمسیری و خشک دوره بار دهی طولانی دارد. میوه‌های این رقم را با خصوصیات درشت، کشیده نوک پهن، رنگ قرمز پررنگ درونی و بیرونی و بافت سفت می‌توان از سایر ارقام جدا نمود.

سلوا (Selva): این رقم روز خنثی بوده و همیشه بار است که در سال 1987 توسط دانشگاه کالیفرنیا اصلاح شده است. حدوداً یک ماه پس از کشت در محیط تولید گل و میوه می‌نماید. دارای میوه‌های مخروطی تا مخروطی پهن و درشت با بافت سفت است اما طعم آن نسبت به سایر ارقام مطلوب نیست. پوست میوه قرمز نسبتاً تیره است اما رنگ گوشت آن قرمز روشن تا سفید با بافت اسفنجی است و معمولاً یک حفره در وسط بافت میوه مشاهده می‌شود. از ارقام پر محصول به شمار می‌رود.

رقم کردستان (kurdistan): از ارقام روز کوتاه و قدیمی مربوط به دهه 1950 میلادی است که در سال 1330 توسط فردی به اسم شیخ عثمان نقشبندی از خارج از کشور وارد استان کردستان گردید و نزدیک به نیم قرن از کشت و کار آن در استان کردستان می‌گذرد. این رقم سازگاری قابل توجه ای با شرایط آب و هوایی استان کردستان دارد. بوته‌های متراکم با برگ‌های فراوان و کوچک به رنگ سبز تیره و میوه‌های کوچک تا متوسط و تقریباً هم اندازه با عطر و طعم بسیار مطلوب از رقم کردستان است. با وجود سازگاری بسیار بالای با شرایط آب و هوایی کردستان و عطر و طعم مطلوب میوه‌های این رقم؛ داشتن بافت نرم و ماندگاری کم میوه‌های این رقم و باعث گردیده که سطح زیر کشت آن نسبت به گذشته کاهش یابد.

[ بازدید : 10006 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ 17 / 10 / 1393 ] [ 13:02 ] [ محمد گویلی فوق لیسانس باغبانی 09188711725 ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]